.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش 20 درصدی خودکشی و قتل در مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش حدود 20 درصدی قتل و خودکشی در این استان در سال گذشته نسبت به سال 93 خبرداد.

به گزارش شمال نیوز:علی عباسی روز پنجشنبه افزود:در سال گذشته ، 135 نفر در مازندران بر اثر خودکشی فوت کردند درحالی که در سال 93،این تعداد 170 نفر بود. 
به گفته وی در سال گذشته 64 نفر با مسموم کردن خود جان باختند ، 45 نفر خود را حلق آویز و 26 نفر دیگر نیز از روش های دیگری برای خودکشی استفاده کردند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کاهش قابل توجه خودکشی از طریق مسمومیت در استان ، گفت : سال 93 تعداد 105 نفر از شیوه مسمومیت برای خودکشی استفاده کردند و خود مسموم سازی بیشترشان نیز با قرض برنج بود.
وی افزود: سال 93 نیز مانند پارسال 45 نفر ازطریق حلق آویز کردن خودکشی کردند و بقیه هم به روش های دیگر متوسل شدند.
به اعتقاد کارشناسان وضع محدودیت برای فروش قرص برنج درمازندران از سال گذشته مهم ترین علت کاهش خودکشی از طریق خود مسموم سازی بویژه با این ماده سمی مرگ آور بوده است.
قرص های برنج حاوی فسفید آلومینیوم است و به همین دلیل در مازندران کشاورزان از زمان های دوربه دلیل کارآیی بالای آن در از بین بردن آفات ، قیمت ارزان ، سهولت استفاده و عدم وجود باقی مانده در محصول بویژه برای نگهداری برنج استفاده می کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران آمارقتل در این استان طی سال گذشته را 45 نفر اعلام کرد و گفت که 22 نفر از این افراد بر اثر اصابت چاقو، 9 نفر با سلاح گرم ، هفت نفر بر اثر اصابت جسم سخت و بقیه هم با وسایل و شیوه های دیگر به قتل رسیدند.
وی آمار قتل در سال 93 را 56 نفر اعلام کرد.
پیش از این دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران هم از کاهش وقوع جرایم خشن در استان طی سال 94 خبر داده بود. قتل یکی از مهم ترین جرایم خشن به شمار می رود.
جامعه شناسان کاهش آمار جرایم خشن را یکی از علائم افزایش فرهنگ بردباری و تحمل مخالف و مهم تر از همه حرکت جامعه به سمت قانونگرایی می دانند.
منبع:ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 ارديبهشت 1395
خوب مردم یا خودکشی کننده ها متوجه شدن بجای خودکشی و انجام گناه کبیره اگه روند اینطوری ادامه پیدا کنه دیگه نیاز به خودکشی نیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.189 seconds.